Bestellijsten helpen u bij het plannen en verwerken van bestellingen, waarbij u de functie van een memo combineert met het gemak van het simpelweg opnieuw ordenen van uw favoriete producten. In plaats van items rechtstreeks in de winkelwagen te plaatsen, kunt u ze eerst aan een bestellijst toevoegen, die u geleidelijk kunt aanvullen en vervolgens naar een bestelling kunt omzetten.. Bestellijsten worden bewaard, zelfs nadat ze zijn omgezet in een bestelling, waardoor het heel eenvoudig is om terugkerende bestellingen te plaatsen: bewaar alle verbruiksartikelen voor uw praktijk of lab in uw eigen bestellijst en bestel alle items die op deze lijst staan met slechts een paar klikken.
U kunt zo veel bestellijsten maken als u maar wilt en bestaande lijsten op elk gewenst moment bewerken, bijvoorbeeld om items toe te voegen of te verwijderen of om de bestelhoeveelheid van afzonderlijke artikelen te wijzigen. Om uw magazijn en bevoorrading te vereenvoudigen, kunt u ook barcodes genereren voor alle artikelen in een bestellijst. Hieronder leest u hoe u bestellijsten maakt en gebruikt.
U vindt de bestellijsten in uw klantaccount.
Om daar te komen, klikt u op Inloggen in de kop van de webshop om u aan te melden. Na het invoeren van uw toegangsgegevens, wordt u automatisch doorgestuurd naar de overzichtspagina van het administratiegebied.
Als u al bent aangemeld, kunt u het beheergebied bereiken door op de accountnaam in het kopgedeelte van de webshop te klikken
Als u bent aangemeld bij de shop, kunt u een item toevoegen aan een gewenste bestellijst op een productdetailpagina. Om dit te doen, klikt u op de knop "bestellijsten".
U kunt nu een bestaande bestellijst selecteren of een nieuwe aanmaken.
Om het item aan een bestaande bestellijst toe te voegen, selecteert u de bijbehorende bestellijst. De geselecteerde bestellijst wordt dan geactiveerd en gemarkeerd..
Om het item aan een nieuwe bestellijst toe te voegen, voert u de naam van de nieuwe bestellijst in en klikt u op Opslaan.
Er wordt nu een bericht weergegeven waarin het maken van de nieuwe lijst wordt bevestigd en / of het toevoegen van het gewenste artikel, zoals geselecteerd in de vorige stap.
Klik onder Bestelinformatie op "bestellijsten & barcodes".
Op de overzichtspagina ziet u alle bestellijsten die tot nu toe zijn aangemaakt.
Voor elke lijst zijn verschillende functies beschikbaar. Zoals:
Klik op bekijken om de detailweergave van de gewenste bestellijst te openen. Daar ziet u een lijst met alle artikelen die in deze bestellijst zijn opgeslagen. Elk artikel wordt vermeld met de dagelijks bijgewerkte prijs.
Opmerking: Als een product op dit moment niet leverbaar is, wordt het gemarkeerd in de bestellijst.
Om een artikel uit de bestellijst in het winkelwagentje te plaatsen kunt u ofwel de volledige bestellijst aanklikken of alleen het losse artikel. De keuzes staan aan de rechterkant.
De knop van het winkelwagentje geeft aan dat u alleen dat artikel in de winkelwagen wilt plaatsen.
Het prullenmand icoontje geeft aan dat je het artikel uit de bestellijst kunt verwijderen.
Met de knop opslaan in bestellijst kunt u het artikel opslaan in welke lijst u maar wilt, of een nieuwe bestellijst aanmaken en het artikel daar meteen in plaatsen.
Klik op Bekijken in het overzicht van uw bestellijsten om de detailweergave te openen van de bestellijst waarvoor u streepjescodes wilt maken.
Klik op de knop Barcodes afdrukken.
Nadat de barcodes zijn gemaakt, wordt een PDF-document geopend of aangeboden om te downloaden (afhankelijk van de browserinstelling) met de streepjescodes voor alle producten in de bestellijst.
U kunt deze streepjescodes gebruiken om artikelen in uw magazijn te labelen en deze indien nodig opnieuw te ordenen met behulp van een barcodescanner. Lees meer in de tutorial barcodescanner >>.
Selecteer in uw vorige easyScan-account de bestellijst die u wilt importeren. Klik vervolgens op Opslaan voor Excel. Hiermee wordt een Excel-spreadsheet geopend met de geëxporteerde gegevens.
Voor de import heeft u alleen maar de aantallen en het artikelnummer nodig.
Verwijder alle andere tabellen en wijzig de volgorde van de kolommen, zodat in de eerste kolom het artikelnummer komt te staan en in de tweede kolom de hoeveelheid.
Opmerking: de hoeveelheden die in de EasyScan-bestellijst worden vermeld, worden gebruikt. Dan krijg je v.b:. 5x db Artikel Nr.: 654422 / DU Artikel Nr.:110959 (Penta Mengcanule rood) in uw easyScan-bestellijst, wordt deze informatie dan ook weergegeven in de lijst met later geïmporteerde bestellijsten.
Sla het bestand dan op in CSV formaat. Klik op Bestand -> Opslaan als, voer een bestandsnaam in en selecteer het bestandstype: CSV (MS-DOS).
Om de bestellijst te importeren, gaat u naar uw klantaccount "Bestellijsten en barcodes" en klikt u vervolgens op Lijst importeren.
Klik op "bladeren". Een venster opent dan, daar kunt u dan het eerder opgeslagen CSV bestand uploaden. Klik op bestand importeren om het proces te starten. Nadat de gegevens zijn geïmporteerd, wordt uw nieuwe bestellijst weergegeven.
U kunt nu de bestellijst bewerken, deze toevoegen aan het winkelwagentje of streepjescodes afdrukken voor uw scanner OPN 2001.
Blijf altijd op de hoogte en geniet van vele voordelen. Registreer en ontvang alle informatie eenvoudig en snel.